יום שבת, 12 באוקטובר 2013

תראונין

תראונין Threonine

תראונין היא חומצת אמינו המצוייה בריכוזים גבוהים בשריר הלב, שרירי השלד ובמערכת עצבים מרכזית. חומצת אמינו טראונין ממלאת תפקיד חשוב, יחד עם חומצות האמינו: גליצין וסרין בחילוף חומרי פורפירין. 
טראונין נדרשת בכדי לסייע לשמור על האיזון הנכון של חלבונים בגופנו, מסייעת בהיווצרות הקולגן והאלסטין בעור שלנו. הטראונין מעורבת בתפקוד הכבד (לרבות מניעת כבד שומני), פונקציות ליפוטרופיות (lipotropic) בשילוב חומצות האמינו: חומצה אספרטית ומתיונין. טראונין מסייעת לתפקוד המערכת החיסונית ע"י ייצורת נוגדנים ומסייעה לגדילת ופעילות בלוטת התימוס (אשר מהווה חלק ממערכת החיסון). תראונין משמשת כחלק מטיפול בבריאות הנפש.
תראונין מקדמת לחומצת האמינו איזולאוצין (isoleucine) ועלולה לגרום לחוסר איזון בשיעור בייצור האספרטאט (asparate). בבני אדם, מחסור עשוי לגרום לעצבנות-יתר.
מקורות של טראונין בדיאטה: רמות טובות של תראונין נמצאות רוב הבשר, מוצרי חלב וביצים, כמו גם בכמויות נמוכות יותר בניבט חיטה, אגוזים, קטניות וירקות מסוימים. שעועית, שמרי הבירה, סובין אורז חום, מוצרי חלב, ביצים, דגים, קטניות, בשר, אגוזים, מאכלי ים, זרעים, סויה, מי גבינה, דגנים המלאים.

לסיכום: תראונין חשובה להיווצרות חלבונים רבים ואמייל השיניים, קולגן, ואלסטין. חילוף החומרים של השומן ומונעת הצטברות שומן בכבד, מסייעת למניעת וטיפול הפרעות במערכת עיכול, ובעיות עיכול (נגד אולקוס).

אין תגובות:

פרסום תגובה