יום שבת, 12 באוקטובר 2013

פרולין

פרולין Proline

חומצת האמינו פרולין בודדה לראשונה מקזאין (חלבון העקרי בחלב) בשנת 1901, ובניגוד לכל אחת מחומצות אמינו האחרות הפרולין מסיסה בקלות באלכוהול. זוהי חומצת אמינו חיונית אשר יכולה להיווצר מחומצה גלוטמית, לכן אינה דורשת מקורות תזונתיים.
פרולין היא אחת מחומצות אמינו aliphatic המחזוריות המהווה כמרכיב מרכזי בחלבון הקולגן (מבנה רקמת חיבור שקושר ותומך בכל הרקמות האחרות). פרוליןמסונתזת מחומצה גלוטמית לפני הסיפוח לפרו-קולגן במהלך תרגום RNA שליח.
פרולין חיוני לייצור הקולגן אשר חיוני לעור בריא, מפרקים, גידים, ושריר הלב. פרולין מסייעת לחזק את שריר לב. מטבוליזם של פרולין חיוני לאנזימים הדורשים ניאצין (ויטמין B3) וויטמין C.
פרולין משפרת את מרקם עור והיווצרות קולגן, מסייעת לשמור על אובדן הקולגן במהלך ההזדקנות (אנטי-אייג'ינג). הקולגן בעור ומכיל הידרוקסיפרולין (hydroxyproline) והידרוקסיליזין (hydroxylysine), אשר נוצרים מחומצות האמינו פרולין וליזין, שבו נראה גם את מעורבות חומצה אסקורבית (ויטמין C) חיונית לתהליך הנ"ל. קולגן מכיל כ- 15% פרולין. היא חשבה בשמירה על שרירים, מפרקים וגידים.
מקורות לפרולין במזון: פרולין נמצא בעיקר במקורות בשר. אבוקדו, שעועית, שמרי הבירה, סובין אורז חום, מוצרי חלב, ביצים, דגים, קטניות, בשר, אגוזים, מאכלי ים, זרעים, סויה, מי גבינה, דגנים המלאים. הפרולין יכולה להיווצר גם מחומצות האמינו אורניטין וחומצה גלוטמית.

לסיכום: הפרולין עוזרת לחזק את שריר הלב, משפרת את מרקם העור והיווצרות קולגן, מסייעת לההגביר את אובדן הקולגן הנוצר במהלך ההזדקנות.

אין תגובות:

פרסום תגובה