יום חמישי, 15 בספטמבר 2016

כיצד לקלוט את החלבונים בדיאטה מאוזנת?

להלן ראיון עם ד"ר קובי עזרא על: כיצד לקלוט את החלבונים בדיאטה נכונה ומאוזנת? http://diet2all.net.

אנו צריכים חלבונים לתיקון הנזקים לגופנו, לצמיחה ותיקון ופיתוחם, אך לפני שגופנו יכול להשתמש חלבון שאנו מקבלים מהתזונה, הם צריכים להספג. כדי שזה יקרה, החלבון צריך לעבור את הליך העיכול. תוכל לספוג יותר חלבון אם אנו נפזר את צריכת החלבון שלנו לאורך כל היום, למרות שישנו גבול עד כמה אנו יכולים להשתמש בחלבון בכדי לבנות שרירים.






חומרים לפרק חלבונים: תהליך העיכול מתחיל בפה, בו השיניים כותשות את מזונות החלבון לחתיכות קטנות מספיק בכדי שנוכל לבלוע אותם בבטחה. וברגע שהאוכל מגיע הבטן, החלבון מתפרק לשרשראות של חומצות אמינו בשם פפטידים וזאת ע"י אנזימים פפסין (pepsins).

הדבר מחייב אותנו לכמויות מספיקות של חומצה בקיבה זאת בכדי לשמור על pH של בין 1.5 עד 3.5. פפסין מהווה לא יותר מ-15 אחוזים בתהליך עיכול החלבונים. יתר פירוק החלבונים מתרחשים במעי הדק, שבו אנזימים מהלבלב שנקראים פרוטאזות לפרק את פפטידים לחומצות אמינו בודדות אשר נספגות במעיים, בעזרת חלבונים מובילים.



אכילת כמויות גדולות מאוד של חלבון במטרה לבנות מסת שרירים נוספת אינה מועילה, היות והגוף שלנו יכול להשתמש רק לכל היותר בכ-0.9 גרם חלבון לכל קילו של משקל הגוף במטרה לבנות שרירים. כלומר, אדם 75 קילו לא יכול להשתמש יותר מ- 135 גרם חלבון במטרה להוסיף מסת שריר וכל תוספת פשוט תשמש אותו לאנרגיה או שהיא תאוחסן כשומן. לכן רצוי לשאוף לקבל כ- 12 עד 15 אחוזים מצריכת הקלוריות שלנו מחלבון.

אין תגובות:

פרסום תגובה